Mina stallrutiner!

Tänkte jag ska berätta lite om hur, vilken ordning och vad jag brukar göra när jag är i stallet :)
  • När jag kommer till stallet brukar jag byta om, har alla stallkläder i stallet.
  • Sen brukar jag oftast mocka, det är lite olika beroende på om det blir mörkt snart för då brukar jag rida först så jag slipper rida när det är mörkt.
  • Efter jag i normala fall mockat först brukar jag då hämta in Ideal, fixa ordning honom och rida.
  • Efter ridturen borstar jag av Ideal och ställer in alla saker igen. Antingen får han gå in i boxen eller tillbaka till hagen beroende på vad klockan är och så.
  • Sist brukar jag alltid fixa hö och kraft.
Det är min vanliga rutin, men ibland gör jag ju saker utöver det. Tex som att putsa lädret och städa bland mina saker, lägger in nytt spån/torvmix, mockar hage brukar jag göra nån dag i veckan oxå, typ en skotkärra. Och lite andra småsaker :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0