Mer info om Ideal

Kom på mig själv lte igår när jag skrev inlägget "Info om Ideal) Glömde ju faktiskt att skriva några ganska viktiga saker som jag också fick frågan om på kommentarer, så dumt av mig att glömma! Men har kommer det i alla fall :)

  • Vi köpte Ideal som 3åring, han hade just blivit av med kulorna när han kom till oss. han blir nu 19 år i April, så han har varit hos oss i 16 år.
  • Han är ett vanligt halvblod.
  • Han har faktiskt tre st avkommor. Två valacker och ett sto.
  • Han var planerad att bli ca 170cm hög men han blev bara 163cm hög.
  • Ideals pappa heter Feliciano och felicianos pappa heter Irco Marco. Irco Marco är död nu TROR JAG! Men han var avelshingst, han avlade fram hopphästar alltså.  Och han tävlade själv Internationell hoppning. Och Feliciano var Irco Marcos duktigaste son som själv har avlat fram många fina hopphästar, men även en del dressyrhästar. Han har också tävlat internationell hoppning. Med mycket framgång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0