Lillen dåå

Stackars Ideal blev lite uppjagad i stallet närjag stog och borstade honom, Marias hund satt utanför och skällde :P Jätte läskigt verkligen :P Han hatar faktiskt hundar och alla sorters smådjur, han gjorde utfall mot smådjur när han var lite yngre. Bland annat har han gjort utfall mot en get, en grävling, hundar och katter. Nu på senare år har jag bara sett honom göra det två gånger. När grannens hund råkade komma för nära, då hoppade han efter honom och typ bet efter honom. Och den andra gången var när jag och en tjej var ute och red och hon hade sin hur med, då sprang hunden framför Ideal och då slog han med frambenen och typ hoppade efter hunden. 

Vet inte riktgt varför han inte gillar smådjur.. men så är det! Föresten så gillar han itne barn heller. När jag var liten (typ 8) så hatade han mig med, jag kunde knappt gå in i hans box utan att han la öronen bak och vände rumpan till.. (det var mamma som hade honom innan jag) Men nu på senare år så har han lugnatner sig, barn bryr han sig inte längre om och smådjur går an.. bara dom inte kommer FÖR nära :)

Kommentarer
Postat av: Emme

Trampade inte han ihjäl något små vilt som kom in i hans hage någon gång? x)

2012-03-02 @ 22:21:30
Postat av: Emma

Hmm.. Kommer faktiskt inte ihåg, men det är mycke möjligt, haha

2012-03-02 @ 23:54:00
URL: http://piledalsideal.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej! Nu har jag en tävling om en superfin luva och en ryktborste, var gärna med :D



http://slowmotionphoto.blogg.se/2012/march/bloggtavling-1.html#comment

2012-03-03 @ 13:19:59
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0