Dagens ridpass

Idag red jag dressyr på ridbanan, egentligen skulle jag ha tränat Johanna men hon fick förhinder så vi skulle a det nästa vecka! 

Men började med att skritta fra 5 min, sen travade jag utan nått krav på form ett par varv. Efter det började jag jobba med att få honom loss och med ökningar och samlingar så han skulle bli aktiverad i bakbenen. Jobbade med det ca 15 min. När jag kände mig färdig med traven så galopperadejag lite med ökningar och samlingar, gick inget vidare.. han blev rädd för något och skenade en hel långsida :P haha.. så gav upp med galoppen och koncentrerade mig på traven. fick honom i en hyfsat fin form och ganska bra bakbensaktivitet. Tyckte atthan tog tag i bettet lite då och då men det är sånt man måste öva på!

Sen så kom snälla Maria ut och fimade mig IGEN :D Så vänta er en film till helgen! Tyckte att denna film blev lite bättre än den förra. Han aktiverade sina bakben bättre. Vi övade även en del på passage idag faktiskt. Älskar at göra passage :D Det kändes väldigt bra, men just DET ser tyvärr inte så bra ut på denna film :( Aja, allt kan ju inte vara bra? :) 

Sen travade jag av honom och tog en avskrittning ut! 


Bjuder på ett smakprov från filmen! Kommer lägga upp några bilder till imorgon, och filmen kanske på lördag? :) 


Kommentarer
Postat av: Carolina - Beridare på stall Assla

sv: Fy fasen :/

2012-03-29 @ 21:04:23
URL: http://asslatjejerna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0