Dagens ridpass! Underbart!

Idag red jag en liten stund på ängen. Inte alls ansträngande, bara lulla runt lite. tog några härliga galopper och bara lär honom trava på i fri form, superkul tyckte han att det var som vanligt!! :)


Men en liten stund på slutet pressade jag honom lite i dressyr. Inte länge als, kanske 15 min bara. Men HJÄLP vad bra det kändes!!!! allt bara flöt på även fast jag inte gjorde nått alls typ. Supermjuk i sidorna, fin bjudning och takt. Eftersom han var så på allerten så passade jag på att göra lite ökningar och samlingar. Jag behövde typ bara tänka ökning så bara flög han iväg med världens luftigaste setg. OJ så härligt det kändes! Även samlingarna gick super, för han var ju lätt i handen så det var bara driva, sitta tillbaka och vara mjuk tillbaka i handen. Underbart den lilla stund det varade!


Provade rida med ett annat bett och en annan nosgrimma idag. Vet inte om han kanske trivdes med det? Ska i alla fall testa lite mer med både bettet och nosgrimman. Normalt rider jag remont nosgrimma för han alltid trivts bäst med det, men idag hade jag aachennosgrimman som ska vara till kandartränset, och fullcheek bettet som jag red med för ett par år sen när han var under igångsättning. Men ska som sagt testa mig fram ett par gånger och se vad han trivs bäst med :) 


Fullcheek bett



Kommentarer
Postat av: SHUNi- hästblogg

Hjälp mig gärna på min blogg vilken kavaj jag ska ha på tävlingen som är på söndag! :D

2012-03-26 @ 20:21:54
URL: http://shuni.blogg.se/
Postat av: Maja & Ylva

sv: Ja, men eller hur! Jag tror att jag ska avlida av trötthet när jag är ute men när man väl kommer in och kan lugna ner sig igen så är det så himla skönt! :D

2012-03-26 @ 20:26:46
URL: http://java.blogg.se/
Postat av: Carolina - Beridare på stall Assla

sv: Åh, vad tråkigt!



Kul att det kändes så bra :)

2012-03-26 @ 20:54:44
URL: http://asslatjejerna.se
Postat av: Jennifer

Sv: ha okejj, tävlar du oså? :)

2012-03-27 @ 06:28:29
URL: http://jenniferhholmgren.blogg.se/
Postat av: Sofia Stenberg

SV: tack så jättemycket! hon är under uppbyggning efter en skada och börjar äntligen komma tillbaka lite i muskelmassa =) jag ska erkänna att jag inte använder mig av bloglovin', då jag faktiskt inte förstår mig på det helt, haha... gjorde ett försök för ett par år sedan men det föll senare i glömska! men du är (såklart!) varmt välkommen att följa mig via bloglovin' :)

2012-03-29 @ 16:41:16
URL: http://puredressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0