Secretariat

Nyss kollat klart på häst filmen Secretariat, skit bra film är det faktiskt. Var bara tvungen at tkolla på dennär jag såg att den gick idag, var faktiskt rätt länge sen jag såg den nu :) Men den handlar i korthet om en galopphäst som man får följa på tävlingsbanorna och om hans ägare. Självklart är det ju massa drama runt omkring ;)
Jag har faktiskt alltid tyck om galopp, redan när jag var liten var det typ de enda jag ville göra, galoppera. Hehe. Men nu håller jag ju såklart på med dressyr och det är ju det bästa! Men om jag inte skulle göra det så är det nog galopp jag skulle vilja göra! älskar att bara sväva fram med den otroliga farten och med all kraft. Det är livet.
Bilderna är lånade från google


Har hört att ett galopp språng när dom springer som fortast ska ligga på ca 9 meter.. undrar om de stämmer, nån som vet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0