"kärt barn har många namn"

Tänkte berätta för er som är intresserade att jag kan inte hålla mig till ett namn på ett djur.. Har faktiskt alltid varit så? Vet inte riktigt varför, men man tycker väl om dom så mycket att man vill säga allt till dom, och framförallt lätta namn, och konstiga! Sånna ord som rullar lätt på tungan, så att säga haha!

Tänkte jag skulle ta upp lite vad jag kallar mina djur.. Vet inte riktigt om jag kan sätta bokstäver på alla "ljud" jag gör. Men ska göra mitt bästa :)

Katten Pelle: Polly, Poloo, Lylyly, Lololo, fapach, är några av dom vanligaste.
Katten Kaktus: Jan, Pie brain, Fet-jan, tossie, toteborini (rätt svårt att sättabokstäver på..) men det är dom vanliga.
Katten Hampus: Hoons, Nasse, Honas och "liten och rädd"
Katten Sixtern: Six, Sixi (han har ju bara bott hos oss sen lördags så har bara två än så länge haha.
Hästen Ideal: (kan bli många namn, men "kärt barn har ju som sagt många namn) Ass, Assass, Asse, Ades, Snass, Snasse, Nasse, Vaadds, orkar inte räka upp mer haha, men finns många fler till Ideal, kommer bara inte riktigt ihåg alla...

Fler än jag som har typ 10 namn till ett djur??????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0