Heartland - En hästserie

Heartland heter en hästserie som jag följt nästan ända sen den började gå, sjuuuukt bra serie! Kan inte ens minnas när jag började titta på den, så länge sen är det haha :D Men det är ju så att det tar ett tag innan dom kommer ut med nya sessonger ibland så det blir uppehåll på tittandet ibland då.. Sist jag kollade var det sesong 4, men sen dröjde det ett tag innan dom kom ut med sesong 5, så jag glömde bort det helt enkelt.. :( Men nu för nån månad sen så kom jag på mig själv när jag kollade igenom datorns alla filer och hittade Heartland, då var jag tvungen att kolla om den nya sesongen hade kommit ut, vilket den hade :D Så nu har jag oxå kollat alla avsnitt som kommit ut på sesong 5, sjukt bra serie alltså!
Den handlar så alltså om Amy Flemming och hennes familj, Amys mamma dog i en bilolycka när dom försökte rädda en häst (Amys mamma var en sån person som tog hand om hästar för rehabelitering.) Men sen när mamman dog så fick Amy ta över i mammans ställe.
Amy och hennes morfar, lever på en hästgård som morfar har ärvt. Och efter mammans död flyttar oxå Lou (stavning?) (Lou är Amys stora syster) till gården.
Och efterhand dyker deras pappa upp som varit borta under lång tid, så Amy känner knappt honom, men med tiden kommer dom överens.

Och så finns det den där hästen Spartan, som Amy och hennes mamma skulle rädda från en "hemsk gubbe" han är inte sig själv efter livet hos elake gubben och traumat efter olyckan, men Amy kämpar för sitt liv för att lösa problemet med honom.

Det finns oxå denna tjej Ashley, som har ALLT. Som självklart oxå gör ALLT för att göra livet surt för Amy.

Med tiden komemr det oxå en kille till gården som heter Tyler, han ska jobba och bo på heartland. Han är typ nån sån där kille som kommer från ett "hem/fängelse" efter att ha varit med i "gäng" och ställt till med "dumma saker" så där får morfar lite att jobba med, men efter tiden börjar han och Amy umgås mer och mer....
En riktigt bra serie som jag föresår att lla hästälskare borde kolla på, dom som inte redan sett den alltså.. Tror faktiskt många redan sett den.
Random bild lånad från google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0