Visste ni att..

Ideal har nån sorts "måste göra grej" Haha. Varje gång jag ställer upp honom i gången så ställer han sig i kiss ställning och börjar kissa. Det tar aldrig fel alltså.. Varje, varje dag! Och jag vet ju exakt när han ska kissa oxå, så då brukar jag göra ett fösök till att istället ta in honom i boxen så att jag slipper torka allt kiss från gången, men gissa vad? Han kissar inte när jag tar in honom i boxen.. Brukar låta honom stå där 5 min för att han kanske gör det om en stund, men nejdå!!!
Då tänker man ju att han kanske inte är kissnödig längre, så jag tar ut honom igen. Och efter 1 min så ska han kissa.. Helt hopplös alltså, haha! Ibland bruka jag ha en hink redo i gången och ställa under honom när han ska kissa :D Brukar funka as bra. Fast det är ju inte så trevligt, men vem ORKAR torka kiss från gången exakt varje gång han står där? 

Ibland brukar jag ställa honom i spolspiltan så slipper man dock ha på massa torv på detoch sedan köra ut de, då är det bara att spola ner det med vatten ;)


Och när hovslagaren är där så brukar de ju ta lite mer än två timmar för han får lite special skoning. Och då kissar han MINST 4-5 gånger, gissa om det blir blött i gången!!  Och varje gång försöker jag med att ta honom till boxen, men icke ska han kissa då heller! Skum polle haha! Men älskar ju honom endå såklart :D 


Kommentarer
Postat av: Josefin

Haha vad rolig :D Annars brukar dom ju helldre vilja kissa på mjukt underlag :D

2012-04-02 @ 23:05:15
URL: http://jqsefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0