Utbildningsskalan

Det är något som alla ryttare oavsett inriktning bör följa. Det är ovanligt få som faktiskt följer utbildningsskalan, i alla fall på lägre nivåer. Själv följer jag den inte direkt EXAKT, men jag brukar ha den i åtanke i alla fall så att allt inte blir helt åt skogen.


Sitter som sagt här och kollar igenom en gamal Equipage tidning där det står MYCKET intressanta saker om utbildningsskalan. Och hur viktigt det faktiskt är att ALLA följer den oavsett om man vill hoppa, rida dressyr eller vad man nu vill göra. Men jag har fått för mig att det bara är dressyrryttare som följer dessa saker. Inte hoppryttare? Jag vet inte om jag fått detta helt om bakfoten, men det är i alla fall intrycket jag har fått. Rätta mig gärna om ni hoppryttare har någon annan åsikt ;)


Här har jag tagit en bild från google som visar i vilken ordning som man ska träna upp sin häst. Man delar upp utbildningsskalan i tre olika nivåer, och dessa nivåer ser ni då på bilden för dom sitter ihop med ringar.
Brukar ni följa utbildningsskalan????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0