Svar på kommentar!

Sophia om Vad tycks?:
hur/var har du gjort den rörliga headern?

Svar: Jag har själv just ärt mig att göra dessa rörliga bilder. Jag lärde mig från den HÄR bloggen. Men jag kan endå förklara hur jag gjort :)

Först gjorde jag dom två bilder som jag vill ha i Photoshop. Sen gick jag in på Window uppe i menyn och valde animationer. Där ska man kunna animera bilderna man vill ha, så kan man välja hur länge dom ska visas och i vilken ordning osv. Det som är lite klurigt som jag inte fattade först.. var att bilderna måste som ligga i varann för att det ska gå att göra en animering av det.

Sen är det oxå vikigt att man sparar animeringen i den bildstorlek som man ska ladda upp den i på bloggen alltså tex 900, eller 700. Och att man sparar den som GIF fil, annars funkar det inte.
Sen lägger du bara upp bilden som vanligt på bloggen :)

Hoppas svaret duger :)


På biden är det bara halvfärdigt, men ni fattar :)


Kommentarer
Postat av: Sophia

Sv. tack!!!!

2012-04-12 @ 22:35:47
URL: http://eslmupparna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0