Ridpasset med Wille för ett par dagar sen

Red ju som sagt Wille här för ett par dagar sedan, höll mig på ridbanan eftersom jag ville inte ge mig ut i skogen när jag inte känner honom!
Men jag började i skritt med att försöka få honom lösgjord och böja sig för inner skänkel, men han bara stretade emot med huvudet! Så jag beslutade mig för att flytta honom ut från en liten volt och öppnor på långsidorna. Tillslut kom han loss faktiskt ganska bra i skritten. Så han fick sträcka på sig ett par varv.

Sen började jag trava honom lite, kändes som vi var tillbaka på ruta ett igen.. haha. Men började då med att flytta honom för inner skänkel ut från volten och öppnor på långsidan. Tyvärr blev han lite springig så fort jag nuddade honom med skänkeln. För visso är det bra när dom är känsliga för skänkeln, men detta var liiiite väl.. Men jag försökte vara så försiktig jag kunde och efter en stunds jobbande med traven gick han riktigt fint och skummade ordentligt i munnen! 

I helhet tycker jag det gick sådär, men en sak som var bra, det var att det va som en ny häst på slutet av ridpasset.   Så jag känner mig endå nöjd med vad jag åstakommit :)


Johanna och Wille
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0