Gårdagens ridpass

Igår red jag ut på ängen tillsammans med johanna och Wille. Jag jobbade bara Ideal ca 15-20 min i trav för han måste ju få chansen att komma igång nu efter vaccinet då han vilat ett par dagar. Ibörjan var han ganska så stel, men inte så konstigt eftersom han inte ridits ordentligt på en vecka! Men vi började lungt med att han bara skulle sänga huvud och hals. När jag kände att det gick bra så kortade jag formen lite och arbetade med att ha honom mellan hand och skänkel och att han skule mli mjuk. Och det gick riktigt bra så jag gav mig med traven och lät honom galoppera i lättsits ett par minuter. Det tycket han var superkul :) Full fart haha!




Kommentarer
Postat av: Josefin

Stora ögon, han ser ut som en enorm bebis :D

2012-04-19 @ 17:00:00
URL: http://jqsefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0