Billigt och BRA!

Antar att dom flesta som har häst vet att det kostar en del att köpa tex spån eller torvbalar. Torvmixen jag tidigare köpt kostar 90 kr balen.. Usch, ryser bara jag tänker på det, dessutom behövs det ca 5 st i månaden. Billigt? Nej!

MEN nu är det så bra att jag har hittat en såg som hyvlar kutterspån! Normalt så har inte sågar kutterspån, utan dom har det där småkorninga spånet. Men icke denna såg eller! 
Så man får åka dit med säckar och packa dom så fulla det bara går. FÖR 10 KR säcken!!!!! Det är SJUKT billigt! Med tanke på att om man verkligen pressar det ordentligt får man i lika mycket spån i säcken som det är i en vanlig spånbal man köper! Så det är underbart! Var där igår och köpte 16 säckar för 160 kr :) Räcker ungefär två till tre månader för mig :) 

Dock så lägger jag in ca 1 torvbal i månaden i alla fall, eftersom jag tycker inte att det suger upp tillräckligt bra med bara spån. 





Kommentarer
Postat av: Emelie

Oj, vad snällt att ni får göra det! Lyxigt :P

2012-04-26 @ 10:22:39
URL: http://jedressage.blogg.se/
Postat av: Natalie

Haha jag vill också hitta ett sånt ställe! :D

2012-04-26 @ 11:03:33
URL: http://nataliehakkila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0