Barbacka pass på schemat!

Det blev lite ändrade planer med Ideal ridschema, han var så himla trött den här veckan så han fick faktiskt vila igår istället för idag! Så idag står en skogstur barbacka på schemat istället! Känns som att det typ var 100 år sen jag red barbacka. Har blivit så bekväm av mig sen jag har sadel på heltid igen haha.. För er som inte hängt med så kan jag säga att förra året hade jag ingen sadel till Ideal under ca ett halvår eftersom när Ideal var sjuk så sålde mamma hans sadel eftersom hon inte trodde han skulle bli frisk. MEN det blev han å sen köpte jag ny sadel men efter ett tag fick han ont i ryggen och så bytte jag sadlar som jag bytte underkläder typ.. Haha... Men nu har jag skaffat en EXAKT lika sadel som han hade förut så nu är problemet löst! :) Men under ett halvår hade jag ingen sadel så då red jag barbacka varje dag! :D

Jag har typ itne ridit barbacka på flera månader så jag tycker det är dags att göra det igen! Ska faktiskt försöka göra det lite oftare eftersom det är bra både för min balans och för Ideals rygg :) Måste säga att jag faktiskt inte egentligen har något emot att rida barbacka. Sitter näst intill lika bra utan sadel som med sadel, för visso så har man inget att hålla sig fast med om han gör något bocksprång så det kan va lite jobbigt.. Men jag lyckades aldrig ramla av under de halvåret jag red barbacka. Stolt! :) Bara för att jag skrev så så kommer jag säkert ramla av idag..! Men vi får väl se. Haha

Aja uppdaterar mer senare om jag ramlade av eller inte haha!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Älskar att rida barbacka!! Hur hög är han i manken?

2012-04-27 @ 15:44:32
URL: http://horseelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0