Alltså shit vad komplicerat allt har blivit..........

aa.. rubriken säger allt! Att tävla är fan komplicerat som fan! Förr i tiden när jag tävlade var det bara att fixa licens och anmäla sig till tävlingar. Nu är det en hel vetenskap man ska genomföra innan man får tävla. Man måste ju börja med att ta grönt kort vilket jag inte har.... suck. Innan det måste man vara med i en klubb och genomföra massa klubbtävlingar. tagit märke 3, visat att man kan hoppa, ta hand om hästar osv. När man först har bevis på att man kan alla saker som står på nått papper DÅ först kan man anmäla sig till en grönt kort kurs, och det är ju inte ofta klubbarna har grönt kort kurs heller så man lär ju få vänta typ fem år på det..


och när man väl genomfört det måste man skaffa licens till häst och ryttare. Man måste sckicka in fem miljarder papper på hästen känns det som, och man måste aktivera det VARJE år!? Samma gäller ryttaren.. Och det är massa olika licenser för vad man ska tävla osv... Vafan ska det va så bökigt för???? Blir faktiskt riktigt ledsen över hur svårt och DYRT det är. Tex barn, som inte har föräldrar som bryr sig om detta, hur lätt är et egentligen för dom att fixa alla dessa saker själv!? Min morsa hjälper inte mig med ett skit vad gäller hästar längre, för hon skiter i det totalt. Och jag klarar fan inte av att fixa allt själv för jag fattar mig inte på allt nytt skit som dom kommer med.. Faan. Blir så jävla sur och ledsen på allt! Vill ju tävla, men det kommer aldrig hända. Inte under dom närmaste åren i alla fall. Aja Life is a bitch!


Saknar </3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0