7. En sak som aldrig får hända!

Något som faktiskt inte får hända är faktiskt att någon häst skulle komma lös i stallet på natten! Det är något som är min absolut värsta fasa!!!! Jag måste kolla typ 5 gånger innan jag åker hem att boxdörren faktiskt är stängd, brukar till och med ta kort med min kamera på att det är låst.. haha ja, jag vet, är helt störd :P Men kan va så illa att jag till och med måste åka tillbaka till stallet och kolla så det verkligen är låst om jag är osäker. Så därför känns det bra att ta en bild på att de är låst haha!! 

Men i alla fall, tycker det är otroligt viktigt att man inte har alla mat framme i stallet på nätterna IFALL en häst skulle ta sig ut, så att den hästen inte äter upp all mat. För då kan den ju få kolik. eller som Ideal, fång!! Så för mig är det något som absolut inte får hända, att en häst kommer lös i stallet på natten alltså!! För visso har inte vi någon mat ute i stallet som någon häst kan komma åt, utan vi har ett litet stängt rum där vi förvarar ALL mat. Men det är inte alla stall som har ett foder rum tyvärr. Tex mitt förra stall hade vi all mat vid deras boxar i början, och det hände faktiskt att någon häst kom lös och åt ALL mat, som var för typ 5-6 hästar, minns inte riktigt. Men efter det tog vi i alla fall bort kraftfodret därifrån så hästarna inte kunde komma åt de.

Hahaha.. Dessa bilder har jag många av i min mobil! Jag vet att det låter lite mysko, men jag måste på riktigt åka tillbaka till stallet och kolla en extra gång om jag verkligen låst om jag inte har dessa bilder för VARJE DAG! Haha...Säga vad ni vill, men sån är jag! :) 


Kommentarer
Postat av: Natalie

Jag går också och rycker i boxdörren ett antal gånger innan jag åker hem. Vi har ett "foderrum"/loge som man kommer till direkt om man går ut genom en dörr som alltid är öppen. Det finns hur mycket kraftfoder som helst, torrt hö och så en silagebal. Det värsta av allt är nog allt mögligt hö som ligger precis brevid de färska balen. Det är min största fasa att en häst skulle äta om den kom lös

2012-04-21 @ 16:21:25
URL: http://nataliehakkila.blogg.se/
Postat av: Josefin

Är också nojjig men kanske inte så nojjig som du :) Men kollar alltid extra flera gånger och jag vet även att han som äger stallet alltid går ut och tittar.



Och om det skulle vara öppet så kommer inte hästarna någonstans ändå och kan äta något och det är skönt att veta.

2012-04-21 @ 21:37:24
URL: http://jqsefin.blogg.se/
Postat av: Tova & Lina - Vinn ett par ridbyxor ♥

Vill du ha chansen att få ett par ‘Mountain Horse Jeanie’ ridbyxor med ett värde av hela 1,200 kronor gratis? Var då med i våran tävling där priset är just dom här ridbyxorna! Det tar bara några få minuter att anmäla sig och ha chans att vinna det här.

Här hittar du tävlingen: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/2012/april/vinn-mountainhorse-ridbyxor.html



Kram!

2012-04-21 @ 21:41:10
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/
Postat av: Lowa

Fiin blogg!!

Har du sett The Hunger Games?

2012-04-21 @ 22:04:47
URL: http://girltimee.blogg.se/
Postat av: Josefin

Sv: Ja det var lite synd men konkurransen är hård och dom svenska gjorde bra ifrån sig :)

2012-04-21 @ 22:59:28
URL: http://jqsefin.blogg.se/
Postat av: Viveca

Jag känner på alla dörrarna ett antal ggr. (jag är lika nojjig hemma och har till och med fått vända och åka hem igen för att kolla så spisen verkligen var avstängd) Som tur är kommer ingen lös häst åt något annat foder än hö ifall den kommer loss, och lite extra kg hö är inte farligt, och har en häst kommit lös hos oss är det just det som händer, de hittar höbalen och parkerar sig där. Men mardrömmen är ju att de stoppar näsan i en säck betfor!

2012-04-22 @ 12:53:28
URL: http://norderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0