4. Det här är jag bra på

Ja ni.. vad är lilla Emma bra på egentligen? Det var faktiskt något jag har svårt att skriva om! Men jag antar att jag är bra på att rida min egen häst. Eftersom han är svårriden och det är den enda häst jag rider så jag kan honom innan och utan. Jag vet vart alla "knappar" sitter på honom som vissa andra som rider honom inte vet. För han funkar som sagt inte som alla andra hästar.

Man kan kanske säga att jag är bra på att förutsäga hur han kommer reagera på vissa saker och när och hur man ska använda sig av vissa hjälper och övningar. En del övningar som funar hur bra som helst på andra hästar funkar inte alls på honom. Det är därför jag har så himla svårt att rida andra hästar. Jag känner mig som en nybörjare när jag sätter mig på någon annans  häst. Ibland kan jag inte ens få hästen i form.... Men min egen häst tränar jag övningar som är på grand prix nivå (kanske inte gör alla rörelser perfekt, men vi gör dom i alla fall ) Så det är lite pinsamt ibland faktiskt.. haha 

Kom faktiskt på en till sak jag tror jag är ganska bra på, det är att jag ser EXAKT när och vad folk gör för fel när dom rider. Om jag står och tittar på någon som rider ett dressyrpass kan jag säga EXAKT hur ryttaren ska göra för att det ska se bra ut och hur det ska kännas bra. Ibland känns det nästan som att jag ka träna folk bättre än vad jag själv rider.. haha 
Men det finns faktiskt ganska stora fördelar med att jag är bra på att se vad som är fel. För jag brukar ju flma mig själv när jag rider ibland. Och då kan jag se EXAKT vad det är ja behöver ändra på :) 


Bild från förra våren! 



Kommentarer
Postat av: Carolina - Beridare på stall Assla

Så kan jag också känna ibland, att man tränar ut bättre än vad man ens kan rida själv... :oP

2012-04-19 @ 17:06:21
URL: http://asslatjejerna.se
Postat av: ◊◊◊Bloggtävlingar◊◊◊

Sv; Kul att du är med!:)

2012-04-19 @ 17:45:34
URL: http://bloogtavlingar.blogg.se/
Postat av: Natalie

På vilket sätt är han svårriden? :D

2012-04-19 @ 19:18:50
URL: http://nataliehakkila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0