3. Det här behöver jag träna mer på

Till att börja med, jag kommer inte att ta den där listan i ordning. Utan jag tar ett numer av det jag känner för att blogga om! Hoppas det är okej för alla :)


Något jag faktiskt måste träna mer på är mi sits, även om den kanske ser ganska bra ut på bilder och så, så är den egentligen inte bra. För jag spänner mig lätt, vilket absolut inte är bra eftersom även hästen spänner sig då. Men detta gäller bara nedsutten trav, annars tror jag min sits är ganska bra. Men i nedsutten trav bara funkar det inte... Jag spänner mina lår allt för mycket.

Måste även träna på att sitta stilla med benen i nedsutten trav. men jag antar att det kommer utav att jag spänner benen. Jag brukar ofta rida nedsutten trav utan stigbyglar, för då upplever jag att jag kommer in i hästens rytm och att mina ben blir me stilla. Tror att jag även slappnar av en aning mer i benen då. Så för mig är det ett ganska bra sätt att öva min sits på.

Jag brukar oxå rida med Perfect Sit bågen ibland som jag lånaar av Maria. Den funkar oxå bra, kanske inte för att få mig att slappna av, men för att få mig komma in i hästens rytm. dock använder jag den inte så länge eftersom jag upplever at man blir stelare i handen av den, och då kan ju även hästen bli stel.

Men för att sammanfatta det hela: Jag behöver träna mer på attinte spänna låren i nedsutten trav, och att mina ben och fötter ska vara mer stilla! för att förbättra detta rider jag ganska mycket utan stigbyglar och ibland även med Perfect Sit bågen!


 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag har också massa som jag behöver träna på. Men det finns ju alltid saker som man kan förbättra. Fin häst du har <3

2012-04-16 @ 13:48:59
URL: http://jedressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0