20. Något jag vill göra

Det finns en sak som jag verkligen skulle vilja, det är att träna för våran gamla tränare Andreas Hesse. Det är en tysk dressyrtränare som är SUPERDUKTIG!! Man kan faktiskt säga att det är han som tog Ideal från ca LA till halvutbildad i Grand Prix. Det var ingen som trodde att denna lilla hopp köttbulle skulle komma så långt i dressyren, men med rätt tränare och rätt inställning går allt! 

Det var många många år sen som Andreas tränade mamma och mig. Jag kan inte ha varit mer än ca 9 - 10 år då. Jag kan säga att han var en väldigt väldigt hård tränare. Man fick verklligen rida tills man grät, bokstavligen. Men satan vad man lärde sig rida. Så av honom har jag lärt mig att om man vill komma någon stans måste man verkligen kämpa till 110% 

Tyvärr kan jag inte träna för honom längre eftersom han nu har flyttat typ längst upp i Norland.. Tråkigt! För han var den absolut bästa tränaren jag någonsin ridit för. Inte ens Mattias Jansson slår honom. 

Bild på Andreas, den är lånad från google


Kommentarer
Postat av: Natalie

Vill också hitta en sån tränare, en som man verkligen lär sig av och är nöjd efter varje pass :D men det verkar omöjligt häromkring :(

2012-04-25 @ 00:07:11
URL: http://nataliehakkila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0