2. När & varför jag började rida

Jag vet faktiskt inte när jag började rida, men jag har ridit så länge jag minns. Alltså sen jag var typ 3 år kanske? Vet faktiskt inte.. Men jag lånade min första häst, Billy Boy när jag var 4 år om jag minns rätt! Sen när jag var 5 och 6 fick jag mina två egna ponnysar som jag hade från jag var då ca 5 -6 och sålde dom när jag var typ 13. Älskade ponnyer! Vi hade mycket kul vi ;) Många avåkningar och grustuggningar blev det.. Men på slutet var dom värdens snällaste ponnysar :D 

Varför jag började rida... ja, det bara blev liksom så, mamma red, vi hade egen gård och mossor av hästar och mamma satsade mot toppen. Så självklart hängde jag på? Det var liksom inget snack om saker :) Jag älskade hästar redan från... ja så länge jag minns helt enkelt, och sen dess har det ALLTID varit häst <3 

Jag har alltid tjatat på mamma om att rida mer o mer o mer o mer... Var inte ens nöjd när jag hade ridit 4 hästar på en dag, vilket jag gjorde nästan varje dag under flera år då jag hade två egna ponnysar, och lånade en D ponny. plus att jag ibland red på Ideal och nån av våra unghästar. Men jag blev aldrig nöjd :) Haha.. Låter rätt bortskämd... Antar jag var det på den tiden oxå! Men jag kan trösta er med en sak, det var inga fina hästar jag hade, jag fick verkligen kämpa till 110% med dom! Den enda som faktiskt var fin var Ideal ;D 

Bild på mig och min första låneponny Billy Boy! 




Kommentarer
Postat av: Miranda

Ååhh har du inte lite bilder på dina andra ponnies? :D

2012-04-17 @ 13:07:15
URL: http://miiranda.blogg.se/
Postat av: Stina Hermansson

Haha sött!

2012-04-17 @ 18:07:45
URL: http://stinahermansson.wordpress.com
Postat av: Louisa

Åh vad söta bilder!! :D

Kram Louisa ♥

2012-04-17 @ 19:12:56
URL: http://dressyrkul.blogg.se/
Postat av: moa

gud så söta ni var!! :)

2012-04-17 @ 22:37:09
URL: http://mmoalinneaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0