14. Saker du gör vardagligen (i stallet och till vardags)

Först och främst går jag ju till skolan på morgonen, brukar normalt börja halv 11. Så vissa dagar när Ideal ska vila så brukar jag åka till stallet på morgonen, så jag kan ha eftermiddagen till att träffa kompisar, plugga eller vad jag än behöver göra :) 

Men en vanlig vardag ser väl ut som så att jag åker till skolan, sen slutar jag runt tre och tar bussen hem, äter någon mellis, eventuellt tränar lite, pluggar lite och sen tar jag bilen till stallet.
Ibland tar jag bilen till skolan och åker direkt till stallet, men det är lite beroende på vad det är för dag och vad jag ska göra under dagen :) Eftersom det tar mycket tid att åka buss så brukar jag ta bilen dom dagar jag har lång skoltid eller mycket saker att uträtta den dagen! 

Väl i stallet brukar jag göra saker i denna ordning:
  1. Mockar nästan alltid först, för jag tycker det är skönt att ha de gjort!
  2. Fixar maten.
  3. Tar fram saker inför ridningen.
  4. borstar och fixar i ordning Ideal.
  5. Rider.
  6. Och när jag är klar brukar jag ta in honom i boxen eller ställa upp honom i gången och borsta.
  7. Sen åker jag hem, eller om det är saker som ska putsas, städa någon stans eller mocka hage tex så brukar jag göra det innan jag åker hem! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0